Der er ikke noget mere værdifuldt for en virksomhedsindehaver end gode tal på bundlinjen. Dertil skal virksomheden omsætte, og det første skridt til dette er synlighed på nettet. De færreste kan lægge penge i en forretning, de ikke kender eksistensen af. Her kommer SEO ind i billedet. SEO – eller søgemaskineoptimering – har stor betydning for, hvilken placering en hjemmeside kan opnå i Googles organiske søgeresultater, som er det gratis søgeresultater. Der er mange steder at starte, hvis man vil i gang med sin SEO-strategi, men http://seobetydning.dk/ er ét sted. Her kan man læse sig til de forskellige områder, hvori man kan søgeoptimere. Man kan både lave on-page og ­off-page optimering. Det første er alt det, der findes på siden, og som øger tilgængeligheden og derved trafikken på en side. Det er headings, tekstlængde, skriftstørrelse, billeder osv. Sidstnævnte er al den optimering, der foregår uden for hjemmesiden. Det for eksempel hosting, altså hvilken server der vælges, HTML, mobilvenlighed og links. Hvis man konstant analyserer og optimerer alle disse faktorer, vil ens hjemmeside blive ranket højt af Google. Det vil, hvis man gør det godt, placere ens hjemmeside som en af de øverste resultater på listen.
Det har en stor betydning for bundlinjen.